משבר בשוק הנדלן? (האמנם)

הממשלה מקדמת הסבת שטחי משרדים למגורים, נראה לכם שיש מקום שאנשים ירצו לגור בסמיכות למפעלים?
על פי ההצעה האחרונה שנידונה, הוחלט שהיכולת להסב את השטח, תוגבל רק ל – 30% מהשטח. כמו גם, המגבלה המציינת ש"ההסבה תותר רק באיזורי התעסוקה הממוקמים במרחק של 600 לכל היותר ממקום המגורים", תוסר.
ואז נשאלת השאלה, כי אמנם הפתרון של בניית עוד דירות מגורים חשוב בהחלט, אך מה יקרה למפעלים ולמקומות שמיועדים לתעסוקה? מה יקרה לענפים שהיו צורכים משרדים וחללי עבודה לצרכים אדמיניסטרטיביים, הלא מאז תחילת הקורונה התחלפו צרכי החברות והעסקים, ופתרונות חלופיים שלא היו נהוגים שהגדירו סביבת עבודה מסורתית הוחלפו לבלי היכר, ושברו את השיטות המסורתית.
שינוי השימוש הרבה פעמים קורה מאליו במיוחד לאור השינוי בתפוסת נכסי המקרקעין, וכתוצאה ישירה גם בהכנסות הישירות וגם בשווים הכלכלי, ובעקיפין גם הערכת השווי שלהם ובדוחות כספיים של חברות רבות גם פגיעה קשה בשווי הנכסים,
כיום, תיקון 101 מאפשר לרשות המקומית הרחבת סמכויות. המתכננים מצד אחד מנסים לתכנן מתווה הגיוני הכולל את איזורי התעשייה והתעסוקה. ומצד שני למרות זאת, הרפורמה תשנה את התכנון ובאיזורים מסויימים אף תשפיע עמוקות.
ושוב השאלה מזוית אחרת:
מסבים ייעוד של בניין ומנתקים שטחי תעסוקה כיום, האם בעתיד לא נסבול מהיעדר חללים שכאלו?
אולי דעתכם דווקא שHBU גובר? (highest best use)
האם המשבר הנוכחי מחייב אותנו לבצע שינויים מרחיקי לכת? אולי דעתכם שהכל פתיר ותמיד תמצא דרך לפנות שטחים לטובת תעסוקה?
אולי בעתיד נצטרך לנדוד מרחקים רבים יותר למקום העבודה שלנו בגלל מהלך שכזה? ואז פתרון לבעיית המגורים יביא עלינו בעיית נדידה ממקום המגורים למקום העבודה?

שתף

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים מעניינים

רוצים השקעה מוצלחת?​

השאירו פרטים בטופס אני כבר אדאג לעשות את השאר

טלפון:

התקשרות טלפונית בשעות הפעילות

אימייל:

לחצו על האייקון לשליחה​

פייסבוק:

מוזמנים לעקוב אחריי בפייסבוק

ווטסאפ:

קשר ישיר בהודעה